Jak to działa

Schemat przebiegu autoryzacji i rozliczania transakcji

W momencie, w którym posiadacz karty – klient decyduje się jej użyć w punkcie akceptanta zachodzi proces angażujący wiele jednostek. W tym procesie uczestniczy Planet Pay oraz akceptant. Proces ten ma na celu sprawdzenie w banku, który wydał kartę dla klienta, czy ilość środków niezbędna do dokonania zakupu znajduje się na jego koncie. Otrzymanie autoryzacji oznacza, że sprzedaż może zostać zrealizowana.

  • Klient podaje kartę płatniczą lub 6-cio cyfrowy kod BLIK w celu zapłaty za zakupy

  • Akceptant odczytuje dane z karty i wysyła żądanie autoryzacji

  • Planet Pay procesuje transakcję, przesyła autoryzację do organizacji płatniczej

  • Organizacja płatnicza przekazuje żądanie o autoryzacji do banku klienta

  • Bank potwierdza lub odrzuca transakcję

  • Organizacja płatnicza przekazuje odpowiedź dotyczącą autoryzacji do Planet Pay

  • Planet Pay przekazuje odpowiedź do akceptanta

  • Akceptant otrzymuje potwierdzenie autoryzacji i kończy transakcję

  • Akceptant otrzymuje środki na konto

Słowniczek

  • Posiadacz karty – konsument używający karty w punktach handlowo-usługowych
  • Akceptant – punkty usługowo-handlowe przyjmujące płatności realizowane kartą płatniczą
  • Bank wydawca karty – bank, który wydał kartę swojemu klientowi
  • Agent rozliczeniowy – instytucje bankowe bądź też inne podmioty, które mają podpisaną umowę z akceptantem o przyjmowanie zapłaty przy użyciu kart płatniczych, prowadzą rozliczenie transakcji pomiędzy bankiem a akceptantem
  • Organizacja płatnicza – określa zasady przyjmowania i rozliczania kart płatniczych, dostarcza infrastrukturę oraz systemy poprzez które podmioty (banki oraz członkowie) wydają karty z logo organizacji
  • Interchange fee – jest to opłata, którą agent rozliczeniowy uiszcza na rzecz banku wydawcy karty w momencie, w którym zachodzi transakcja pomiędzy posiadaczem karty a akceptantem
skontaktuj się z nami już dziś

a przygotujemy rozwiązanie dostosowane do Twoich potrzeb.